Recension: Crysis 2 Demo

2011-01-25 @ 20:19:40

Spel: Crysis 2(Demo/beta)

Testmaskinvara: Xbox 360 S

Testet av Crysis 2 Demo var väldigt intressant. Jag tyckte själv att det var väldigt bra att få en förhandstitt på vad man kommer att få uppleva när spelet släpps, men ett demo/beta av ett spel kan dock vara avgörande om man ska köpa spelet eller inte. Därför måste det leva upp till ens förväntningar.

Jag tyckte att Crysis 2 Demo levde upp till mina höga förväntningar ganska väl, Crysis 2 tar över efter Crysis och Crysis Warhead och verkligen slår de spelen med häpnad.
Grafiskt sett så var det imponerande, själva menygränssnittet var väldigt enkelt att förstå sig på vilket är ett plus. Rankningssystemet var bra och det inte allt för långt tid att ranka upp. Fysiken och alla effekter i spelet var också väldigt imponerande. Det fanns dock några saker att förbättra, buggmässigt så var det inte så mycket att klaga på bara några små saker. Minuset var att det inte hade stöd för "Splitscreen", vilket dock kanske vi kommer att få se när hela spelet släpps.
Betyg: 9/10

+
Fysik
Grafik
Rankningsystemet
Smart lösning på alla"Powerups"
Menyn
Passar många olika typer av spelare

-
Små buggproblem
Inget stöd för "Splitcreen"



Som en summering av det hela så är Crysis 2 Demo ett väldigt välgjort Demo, Crytek har återigen visat att de kan göra ännu bättre spel än det första Crysis som kom ut. Förbättringarna är verkligen märkbara. Crysis kommer förmodligen i slutändan bli väldigt bra och jag rekommenderar det till alla.

PS: Jag har lagt upp en video på youtube när jag spelade om ni vill se, jag är ledsen för den dåliga kvaliten men vi hade tydligen ingen bra filmkamera hemma, det är filmat med Canon Powershot A2000 IS.
Länken till videon är här: http://www.youtube.com/watch?v=A-3einl4YX4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: